Blar i NTNU Open på forfatter "Strømman, Elin"
-
Bridging intersecting literacy practices in a 6th grade iPad classroom
Strømman, Elin (Peer reviewed; Journal article, 2020)This article discusses youth’s new literacy practices emerging from their out-of-school experiences (e.g. gaming, blogging, and producing music- and game walkthrough videos), and shows examples of how these practices ... -
Crossover literacies: A study of seventh graders’ multimodal representations in texts about Pokémon Go
Strømman, Elin (Peer reviewed; Journal article, 2021)In this article, an analysis of multimodal representations in elementary school students’ descriptive texts about the mobile game Pokémon Go (PG) is used to discuss youths’ new literacy practices emerging from their ... -
Han mått jo vær litt snill med sæ sjøl og!
Rønneberg, Marie (Master thesis, 2023)Vi lever i dag i en kompleks tekstkultur der vi er omringet av mange ulike former for tekst, og læreplanen snakker om det utvidede tekstbegrepet (Utdanningsdirektoratet, 2020). Det utvidede tekstbegrepet omfavner alle de ... -
Leseglede i læreplanen og i livet.
Storaas, Gunvor (Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgåva er å sjå kva leseglede kan vera i Læreplan for norsk (NOR01-06) i Kunnskapsløftet frå 2020 (LK20). Problemstillinga for oppgåva er: Kva kan leseglede vera i skulen etter innføringa av LK20? ... -
Selv om man er usynlig så har man følelser". En studie av hvordan litterær kompetanse kommer til syne i fjerdetrinnselevers refleksjoner rundt novella "Det usynlige barnet
Hansen, Eva Mathilde (Master thesis, 2023)«Det usynlige barnet» er en novelle som omhandler barnet Ninni, som har blitt usynlig etter å ha bodd hos en «iskald og ironisk» tante (Jansson, 2022 [1962], s.116). Forfatteren er Tove Jansson, og novella er en av ... -
Writing with iPads in Grade 7: Students’ perspectives on possibilities and limitations
Strømman, Elin (Journal article; Peer reviewed, 2022)